|
Program Eğitim Amaçları |
Performans Göstergeleri |
Performans Göstergeleri Ölçme Yöntemi |
Performans Göstergeleri Ölçme Sıklığı |
Hedef Değer (%) |
Gerçekleşme |
Oran (%) |
PEA 1 |
Öğrencilere makine mühendisliği alanında güçlü teorik ve pratik altyapı kazandırarak, mühendislik problemlerini analiz edebilme ve güncel analiz ve bilişim teknolojileri ile yenilikçi çözümler geliştirme yeteneği kazandırmak. |
Öğrencilerin genel not ortalaması |
Öğrencilerin mezuniyet genel not ortalaması 3’ün üzerinde olan öğrenci sayısının mezun öğrenci sayısına oranı |
12 ay |
%30 |
|
|
PEA 1 |
Öğrencilere makine mühendisliği alanında güçlü teorik ve pratik altyapı kazandırarak, mühendislik problemlerini analiz edebilme ve güncel analiz ve bilişim teknolojileri ile yenilikçi çözümler geliştirme yeteneği kazandırmak. |
Öğrencilerin genel not ortalaması |
Öğrencilerin 4 yılda mezun olma oranı |
12 ay |
%75 |
|
|
PEA 1 |
Öğrencilere makine mühendisliği alanında güçlü teorik ve pratik altyapı kazandırarak, mühendislik problemlerini analiz edebilme ve güncel analiz ve bilişim teknolojileri ile yenilikçi çözümler geliştirme yeteneği kazandırmak. |
Bilimsel yayınlar |
Ulusal ve uluslararası yayın sayısı |
12 ay |
%2 |
|
|
PEA 1 |
Öğrencilere makine mühendisliği alanında güçlü teorik ve pratik altyapı kazandırarak, mühendislik problemlerini analiz edebilme ve güncel analiz ve bilişim teknolojileri ile yenilikçi çözümler geliştirme yeteneği kazandırmak. |
Ders değerlendirme anketleri |
Ders çıktıları değerlendirme anketi sonuçları için tüm derslerin ortalama değeri |
12 ay |
4 |
|
|
PEA 1 |
Öğrencilere makine mühendisliği alanında güçlü teorik ve pratik altyapı kazandırarak, mühendislik problemlerini analiz edebilme ve güncel analiz ve bilişim teknolojileri ile yenilikçi çözümler geliştirme yeteneği kazandırmak. |
Bilimsel Araştırma Projelerı
|
BAP projelerine katılım oranı |
12 ay |
%5 |
|
|
PEA 2 |
Öğrencilerin akademik bilgilerini sanayiye entegre ederek, mühendislik projelerinde etkin rol almalarını, takım çalışması, süreç yönetimi, etkili iletişim ve liderlik becerilerini geliştirmelerini sağlamak. |
Endüstri ve kamu kurumları ile ortak yürütülen projelere katılım
|
Tübitak 2209A, Tübitak 2209B vb projelerine katılım oranı |
12 ay |
%10 |
|
|
PEA 2 |
Öğrencilerin akademik bilgilerini sanayiye entegre ederek, mühendislik projelerinde etkin rol almalarını, takım çalışması, süreç yönetimi, etkili iletişim ve liderlik becerilerini geliştirmelerini sağlamak. |
Ulusal ve uluslararası yarışmalara katılım
|
Yarışmalara katılım oranları |
12 ay |
%10 |
|
|
PEA 2 |
Öğrencilerin akademik bilgilerini sanayiye entegre ederek, mühendislik projelerinde etkin rol almalarını, takım çalışması, süreç yönetimi, etkili iletişim ve liderlik becerilerini geliştirmelerini sağlamak. |
Teknik geziler
|
Teknik gezi sayısı |
12 ay |
5 |
|
|
PEA 2 |
Öğrencilerin akademik bilgilerini sanayiye entegre ederek, mühendislik projelerinde etkin rol almalarını, takım çalışması, süreç yönetimi, etkili iletişim ve liderlik becerilerini geliştirmelerini sağlamak. |
Eğitim
|
Liderlik ve iletişim temalı eğitim sayısı |
12 ay |
2 |
|
|
PEA 3 |
Mühendislik çalışmalarında etik değerlere bağlı kalmayı, çevresel ve toplumsal sorumluluk bilinciyle sürdürülebilir teknolojiler geliştirmeyi teşvik etmek. |
Toplumsal sorumluluk projelerine katılım raporları
|
Kulüplere katılım ve kulüplerde görev alma oranı |
12 ay |
%20 |
|
|
PEA 3 |
Mühendislik çalışmalarında etik değerlere bağlı kalmayı, çevresel ve toplumsal sorumluluk bilinciyle sürdürülebilir teknolojiler geliştirmeyi teşvik etmek. |
Toplumsal sorumluluk eğitimleri
|
Bölümde verilen toplumsal sorumluluk eğitim sayısı
|
12 ay |
2 |
|
|
PEA 3 |
Mühendislik çalışmalarında etik değerlere bağlı kalmayı, çevresel ve toplumsal sorumluluk bilinciyle sürdürülebilir teknolojiler geliştirmeyi teşvik etmek. |
Sürdürülebilir mühendislik çözümlerine yönelik proje çalışmaları-secmeli dersler
|
Sürdürülebilirlik temalı projelerde görev alan öğrenci oranı |
12 ay |
%2 |
|
|
PEA 4 |
Küresel ölçekte rekabet edebilen, mühendislik alanındaki güncel gelişmeleri takip eden, sürekli öğrenme ve kendini yenileme anlayışı ile teknolojik ilerlemeye ve topluma katkı sağlayan bireyler yetiştirmek.yetiştirmek. |
Ulusal ve uluslararası yarışmalara katılım –konferanslara katilim ve sunumlar
|
Ulusal ve uluslararası yarışmalara katılım –konferanslara katilim ve sunum oranları
|
12 ay |
%5 |
|
|
PEA 4 |
Küresel ölçekte rekabet edebilen, mühendislik alanındaki güncel gelişmeleri takip eden, sürekli öğrenme ve kendini yenileme anlayışı ile teknolojik ilerlemeye ve topluma katkı sağlayan bireyler yetiştirmek.yetiştirmek. |
Lisansüstü programlara katılım
|
Mezunların yüksek lisans ve doktora yapma oranı |
12 ay |
%10 |
|
|
PEA 4 |
Küresel ölçekte rekabet edebilen, mühendislik alanındaki güncel gelişmeleri takip eden, sürekli öğrenme ve kendini yenileme anlayışı ile teknolojik ilerlemeye ve topluma katkı sağlayan bireyler yetiştirmek.yetiştirmek. |
Yurtdışında lisansüstü programlara katılım-erasmus programi ve kanıtlar
|
Mezunların yüksek lisans ve doktora yapma oranı |
12 ay |
%1 |
|
|
PEA 4 |
Küresel ölçekte rekabet edebilen, mühendislik alanındaki güncel gelişmeleri takip eden, sürekli öğrenme ve kendini yenileme anlayışı ile teknolojik ilerlemeye ve topluma katkı sağlayan bireyler yetiştirmek.yetiştirmek. |
Erasmus programı vb katılım
|
Erasmus programı vb katılım oranı
|
12 ay |
%5 |
|
|